Oficiālā elektroniskā adrese, e-paraksts un citas iespējas

Šobrīd, kad valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija un tiek piemēroti pasākumi saistībā ar COVID-19 vīrusa izplatības ierobežošanu, īpaši aktuāla kļūst iespēja sazināties ar valsti un saņemt pakalpojumus digitāli.

Atgādinām vien par dažām iespējām, ko aicinām izmantot, lai formalitātes ar valsti varētu kārtot attālināti. Minēto digitālo iespēju un risinājumu izmantošana būtiski atvieglo gan saziņu ar valsts pārvaldes iestādēm, gan arī pakalpojumu saņemšanu, nedodoties uz iestādēm klātienē.

Vietne mana.latvija.lv

Vietnē atradīsiet informāciju par pakalpojumiem un e-pakalpojumiem 45 dzīves situāciju atrisināšanā (tai skaitā vairāk kā 50 dažādu e-pakalpojumu izpildes video pamācības un shēmas), informāciju par to, kas ir e-adrese, kā arī citus noderīgus informatīvos materiālus.

Portāls Latvija.lv – valsts pārvaldes pakalpojumu portāls

Portālā Latvija.lv pieejami vairāk kā 700 valsts un pašvaldību iestāžu e-pakalpojumi, kuru izmantošana sniedz iespēju vēlamo pakalpojumu saņemt vai pieteikt attālināti, nedodoties uz iestādi klātienē.

Personas apliecība (eID karte) un e-paraksts

Ja personai ir:

  • eID karte ar aktivizētu e-parakstu (izsniegti PIN kodi);
  • mobilā lietotne «eParaksts mobile» (identitātes apliecināšanai) un «eParakstsLV» (dokumentu e-parakstīšanai);
  • «eParaksts» karte (juridiskām personām un iestādēm)

Šos rīkus var izmantot, lai:

  • saņemtu e-pakalpojumus, kuru izpildei nepieciešama autentifikācija;
  • parakstītu dokumentus ar drošu elektronisko parakstu (piemēram, līgumus ar atkritumu apsaimniekotāju, pieteikumus skolai u.c.). Vairāk informācijas tīmekļa vietnē www.eparaksts.lv.

Oficiālā elektroniskā adrese jeb e-adrese

Portālā Latvija.lv ikvienam e-adreses lietotājam ir drošs konts, kas nodrošina oficiālo ziņojumu no valsts iestādēm saņemšanu un glabāšanu. Tā ir iespēja no jebkuras vietas pasaulē visu saziņu ar valsts un pašvaldību iestādēm veikt elektroniski un vienuviet – savā e-adresē.

Informācija (tajā skaitā arī video pamācības):

Vienotie klientu apkalpošanas centri

Valstī darbojas 117 valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri, kuros iespējams saņemt atbalstu un palīdzību e-pakalpojumu izmantošanā, kā arī e-adreses izveidē.

Šobrīd ar vienotajiem klientu apkalpošanas centriem iespējams sazināties telefoniski vai elektroniski, jo klientu apkalpošana klātienē netiek nodrošināta.

Kontaktinformācija pieejama:  www.latvija.lv/lv/pakalpojumucentri.

Atcerieties par drošības pasākumiem digitālajā vidē!  

Izmantojiet privāto pārlūkošanu, dzēsiet pārlūkošanas vēsturi, dzēsiet lejupielādētos failus no publiskiem datoriem pēc e-risinājumu izmantošanas, nesaglabājiet ievadītās paroles pārlūkprogrammā un, beidzot darbu sistēmās, atslēdzieties no tās.

Vairāk informācijas vietnē mana.latvija.lv.